Portál Slovákov
v Británii

Aktuálne správy Späť na správy

Slovensko je v USA málo známe

New York 20. apríla (TASR) – Slovensko a Mesto Bratislava sa minulý týždeň prezentovali v Spojených štátoch amerických na roadshow cestovného ruchu. Podujatie organizovalo marketingové združenie Central European Expierence (CEE) a zúčastnilo sa ho takmer tristo amerických touroperátorov.

"Všeobecný problém je rozpoznávateľnosť Slovenska ako krajiny," skonštatoval v rozhovore pre TASR Peter Petian, vedúci obchodnej a ekonomickej sekcie Veľvyslanectva Slovenskej republiky v Spojených štátoch amerických (USA), ktorý Slovensko na podujatí zastupoval. Mnohých amerických touroperátorov však naša krajina zaujala a ocenili najmä fakt, že získali kvalitné informácie o regióne, ktorý americkí turisti veľmi nepoznajú. "Vedia, že kedysi to bolo Československo, niekoľko ludí bolo v Prahe, ale iba máloktorí boli aj na Slovensku," uviedol Petian.

Keďže je Slovensko pre Američanov neznáme, podujatia podobného druhu sú podľa Petiana veľmi dôležité. "Ak bežný Američan o Slovensku nič nevie, jeho cestovná kancelária nebude mať v ponuke zájazdy do tejto krajiny," vysvetlil pre TASR Petian. Aj preto sa Slovensko pravidelne zúčastňuje podujatí pod hlavičkou CEE a prezentuje sa Američanom. V minulotýždňovej sérii sa o Slovensku dozvedeli predajcovia zájazdov z Chicaga, Cincinnati, St. Louis a z Denveru. Petian na stretnutiach oslovil takmer 300 amerických touroperátorov, z ktorých mnohí prejavili záujem bližšie spoznať Slovensko a možnosti ponuky zájazdov a výletov. Najviac sa o Slovensko zaujímali v Chicagu, kde žijú aj početné skupiny potomkov slovenských imigrantov. O Slovensko sa však podľa Petiana veľmi zaujímali aj podnikatelia z Denveru.

Americkí touroperátori sa zaujímali najmä o historické pamiatky. "Zaujíma ich najmä história, naše starobylé mestá, drevené kostolíky, hrady, zámky a kúpele. Menej záujmu prejavili o lyžovanie," vysvetlil Petian a dodal, že Američania by veľmi radi navštívili Kremnickú mincovňu. Zaujala ich napríklad informácia, že Košice budú v roku 2013 Európskym hlavným mestom kultúry. Niektorých zaujalo, že svetový šampionát v ľadovom hokeji bude na budúci rok na Slovensku. Veľa američanov si totiž so Slovenskom spája mená hokejistov pôsobiacich v Národnej hokejovej lige (NHL).

Okrem šiestich krajín združenia CEE, Nemecka, Rakúska, Maďarska, Poľska, Českej republiky a Slovenska, boli na tohtoročnej roadshow zastúpené aj viaceré európske metropoly. Okrem Bratislavy sa prezentovala Viedeň, Salzburg, Mníchov, Berlín či Budapešť.

V oblasti propagácie cestovného ruchu v USA čaká Slovensko ešte náročná cesta. Spomedzi členov CEE sme jedinou krajinou, ktorá v USA nemá špeciálne zastúpenie určené na propagáciu cestovného ruchu. Veľký náskok v tejto oblasti majú krajiny ako Nemecko a Rakúsko, ale aj Česká republika a Maďarsko, či Poľsko. Slovenská agentúra pre cestovný ruch ani Mesto Bratislava na roadshow z finančných dôvodov neposlali svojich zástupcov priamo zo Slovenska. Obe inštitúcie zastupoval iba Peter Petian z veľvyslanectva. Podobne na tom boli aj Česi a Poliaci.

Aprílová séria podujatí CEE nadviazala na kratší januárový cyklus zameraný na amerických novinárov z Kalifornie. Počas štyroch dní si Američania odniesli vyše 60 kilogramov prospektov o Slovensku. Pre tých, ktorí prejavili záujem, pripravuje Petian v budúcnosti ďalšie informácie o aktuálnom dianí a chce ich informovať o udalostiach, ktoré by mohli byť atraktívne pre amerických turistov.

(spolupracovníčka TASR Mária Ondruchová)

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona

Späť na správy

Copyright © 2025 SlovakCentre. Všetky práva vyhradené, prevádzkuje mediaTOP

Hore / O nás / Registrácia / Reklama / Kontakt