Aktuálne správy Späť na správy
USA: Najviac peňazí pre charitu vyzbieral Justin Timberlake
Tuesday 22 December 2009 Zväčšiť písmo | Vytlačiť stránku
Los Angeles 22. decembra (TASR) – Justin Timberlake sa ukázal ako najcennejší sponzor charitatívnych organizácií a zbierok. Jeho meno zabezpečilo detskej nemocnici v USA dary v hodnote takmer 10 miliónov dolárov (asi 6,9 milióna eur).
Druhá najúspešnejšia bola Madonna a na treťom mieste skončila prekvapivo Pamela Andersonová. Najmenší vplyv na darcov má spomedzi celebrít Paris Hiltonová. Vyplýva to zo štúdie magazínu The Daily Beast.
V decembri tradične až 62 percent Američanov posiela peniaze charitatívnym a dobročinným organizáciám. Pri výbere recipienta pritom často zohráva úlohu aj záštita zo strany známych celebrít, ktoré týmto organizáciám prepožičiavajú svoje meno.
V tomto roku najviac pomohli hviezdy ako Justin Timberlake, Madonna, Anjelina Jolieová, Oprah Winfreyová alebo Bono. Naopak, najmenej prostriedkov vyzbierali organizácie spojené s menom Paris Hiltonovej, Roberta DeNira, Hillary Duffovej, Celine Dionovej, Dr. Phila či prekvapivo aj dievčenskej hviezdy Miley Cyrusovej.
Podrobná štúdia magazínu hodnotila vplyv celebrít z viacerých aspektov a za pomoci odborníkov určila finančnú hodnotu ich záštity nad konkrétnym projektom. Justin Timberlake priniesol jednej americkej detskej nemocnici vyše 9 miliónov dolárov (vyše 6,2 milióna eur).
Viac než 5 miliónov dolárov (asi 3,5 milióne eur) vyzbierala Madonna pre deti v Malawi, čo je suma len o niečo nižšia než prínos Pamely Andersonovej pre organizáciu na ochranu zvierat PETA.
Výnosnými tvárami medzinárodných organizácií boli v tomto roku Angelina Jolieová so ziskom vyše troch miliónov dolárov (viac ako 2,1 milióna eur) pre Úrad vysokého komisára OSN pre utečencov a Rihanna s vyše dvoma miliónmi dolárov (takmer 1,4 milióna eur) pre Detský fond OSN (UNICEF).
Na poslednom mieste rebríčka sa umiestnila Paris Hiltonová, ktorej záštita vyniesla jednej nadácii na podporu detí iba 538 dolárov (zhruba 377 eur). Hiltonová pre organizáciu dokonca navrhla vlastné tričko, ktorého predaj však nemal takmer žiaden úspech.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona