Portál Slovákov
v Británii

Aktuálne správy Späť na správy

Foreign Policy: Obama zvýšil hodnotu USA o dva bilióny dolárov

Washington 18. decembra (TASR) – Americký prezident Barack Obama zlepšil počas prvých 11 mesiacov svojho funkčného obdobia povesť Spojených štátov amerických a zvýšil hodnotu ich značky vo svete o vyše dva bilióny dolárov. Tvrdí to vedec a politický poradca Simon Anholt v článku napísanom pre odborný magazín Foreign Policy.

Obama mal podľa Anholta pre hodnotu značky "Amerika" spraviť len za prvých 11 mesiacov viac ako jeho predchodca. Hodnota Ameriky sa zvýšila z 9,7 na 11,8 bilióna dolárov, a to aj napriek tomu, že jej ekonomika je v recesii. To znamená, že americké výrobky, služby, ľudia, ako aj samotná krajina sú pre svet o 20 percent atraktívnejšie než boli v roku 2008. To je podľa Anholta hodnota, ktorú Obama dal americkej ekonomike jednoducho len tým, že nastúpil do úradu a predniesol svoje prejavy. Analýza údajov ukazuje, že najväčší pozitívny obrat nastal v mienke cudzincov o americkom ľude, ktorý si zvolil "správneho prezidenta".

V očiach 60 percent svetovej populácie, ktorá predstavuje 77 percent svetovej ekonomiky, sú dnes USA najobdivovanejšou krajinou. Pritom ešte pred rokom sa pohybovali okolo siedmeho miesta, podobne ako v rokoch predošlých. Vedec vo svojom výskume zistil, že vnímanie krajín je pomerne stabilné a mení sa veľmi pomaly. Počas sledovaného obdobia zaznamenal iba dve výnimky. Jednou z nich bolo Dánsko v roku 2006 a Spojené štáty americké dnes. Dánsku povesť v moslimských krajinách zruinovala kauza kresleného vtipu zosmiešňujúceho proroka Mohameda. Prípad USA je však podľa Anholta ešte dramatickejší.

Simon Anholt od roku 2005 analyzuje vnímanie 50 krajín sveta. Povesť krajín má podľa neho totiž v globálnom svete úzku súvislosť s ich prosperitou. Krajiny so silným imidžom ľahšie prilákajú turistov, investorov, donorov, talentovaných ľudí, ako aj medzinárodné médiá a zahraničné vlády. Preto sú úspešnejšie aj v exporte, nech už sú jeho predmetom fyzické výrobky alebo myšlienky či kultúra. Krajinám s negatívnym imidžom sa medzinárodne až tak nedarí.

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona

Späť na správy

Copyright © 2025 SlovakCentre. Všetky práva vyhradené, prevádzkuje mediaTOP

Hore / O nás / Registrácia / Reklama / Kontakt