Aktuálne správy Späť na správy
Zakázali reklamu s obrázkom tehotnej mníšky, propagujúcu zmrzlinu
Wednesday 15 September 2010 Zväčšiť písmo | Vytlačiť stránku
Londýn 15. septembra (TASR) - Britský úrad na kontrolu reklám zakázal reklamu s obrázkom tehotnej mníšky, propagujúcu taliansku zmrzlinu. Podľa vyjadrenia tejto inštitúcie ide o urážku katolíkov.
Výrobca zmrzliny Antonio Federici sa rozhodol pre obrázok mníšky naberajúcej si lyžičkou z téglika zmrzliny a text "Nepoškvrnene počaté... zmrzlina je naše náboženstvo".
Úrad na kontrolu reklám dnes informoval, že dostal desať sťažností od čitateľov magazínu, v ktorom sa kontroverzný obrázok objavil. Inzercia tohto druhu je podľa nich urážkou kresťanov. Úrad predpokladá, že obrázok je možné vnímať ako zosmiešnenie katolíckej viery.
Talianska firma tvrdí, že reklama je metaforou na "počatie" jej zmrzliny a účelom je mierne satirizovať cirkev.
Správu priniesla agentúra AP.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona