Aktuálne správy Späť na správy
POPRAD: Klaster Tatry má pomôcť propagácii turizmu vo Vysokých Tatrách
Tuesday 08 December 2009 Zväčšiť písmo | Vytlačiť stránku
Poprad 8. decembra (TASR) - Na Mestskom úrade v Poprade sa stretli dnes zástupcovia siedmich najväčších subjektov v tatranskom a podtatranskom regióne, a to mesta Poprad, Svit, Vysoké Tatry a obce Štrba spolu s predstaviteľmi Aquacity, Tatranských lanových dráh a 1. tatranskej, aby sa dohodli na príprave a založení klastra Tatry.
Ako pre TASR uviedol Ján Mokoš, primátor Vysokých Tatier, v polovici februára by sa mala konať členská zakladajúca schôdza. Na nej by sa mali vytvoriť stanovy a zásady, ktorými sa jednotlivé subjekty budú riadiť. Predstavitelia týchto subjektov chcú nadviazať na skúsenosti Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry a tiež klastra Liptov, ktorý už funguje dlhšie.
"Ja vidím klaster Tatry-Spiš pre začiatok ako neživotaschopný, pretože je to obsiahle územie, veľa subjektov, ktoré sa nevedia zjednotiť a nedokážu viesť cestovný ruch tam, kde by sme ho chceli vidieť," odpovedal Ján Mokoš na otázku, prečo bude vytvorený klaster Tatry a nie Tatry-Spiš.
"Mali by sme to povýšiť na vyšší stupeň, klaster by mal pomôcť nielen skvalitniť propagáciu, ale aj pripraviť rozvojové projekty do budúcna v cestovnom ruchu v tatranskom a podtatranskom regióne," zhodnotil Mokoš. Dodal, že chcú prácu pre rozvoj turizmu zdynamizovať, aby "turizmus v tejto oblasti išiel dopredu".
Na dnešnom stretnutí sa hovorilo aj o členskom príspevku, ktorý by sa mohol pohybovať v rozpätí od päť do desať centov za každé prenocovanie hosťa, ktorý príde do turistického zariadenia v regióne. "Peniaze by išli, samozrejme, späť do klastra, do rozvoja cestovného ruchu v tatranskom a podtatranskom regióne," informoval primátor Vysokých Tatier.
"Ja som veľmi rád, že sa nám podarilo dať dohromady mestá a podnikateľské subjekty. To je prvý, veľmi dôležitý bod, aby klaster mohol fungovať," uviedol Bohuš Hlavatý, predseda predstavenstva Tatra Mountain Resort.
"Nám nejde o to, aby sme ušetrili marketingové výdavky, ale skôr o to, aby sme združili tieto prostriedky a čo najefektívnejšie ich využívali spolu s ďalšími partnermi, ktorých sa táto záležitosť týka," konštatoval Richard Pichonský, riaditeľ AquaCity Poprad.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona